Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tlukace sie szyby.

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna » Tutoriale Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tlukace sie szyby.
Autor Wiadomo¶ć
HETMAN
Administrator



Doł±czył: 27 Sty 2006
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Sk±d: Zabrze

Post Tlukace sie szyby.
Tłuk±ce sie szyby

Zabawe zaczynamy od stworzenia bloku i nadania mu tekstury nodraw:

Stwórz blok takiej wielkosci jakiej ma być szyba narzędziem "Block creation tool",
następnie nadaj mu tekstórę narzędziem "Texture Application Tool"
(klikamy w browse,wpisujemy w filter "tools/toolsnodraw"potem wklepujemy enter następnie w okienku na dole po prawej(Mode:...) wybieramy "apply(texture only)" i klikamy na blok (chodzi o to zeby zaznaczyc wszystkie sciany bloku tekstur± nodraw)(ewentualnie teraz mozemy zmienic pole mode znow na "lift+select").
Następnie klikamy prawym przyciskiem w widoku 2d na ten blok i wybieramy opcje "Tie to Entity", teraz wyskoczyło nam okienko gdzie w Class (na gorze po lewej) wybieramy func_breakable_surf, teraz w keyvalues zmień:
prop data = Glass.Window
health = ilo¶ć energii okna (mozna zmienic na wiecej zeby było wytrzymalsze)
Material Type = glass
Surface Type= glass
dodatkowo mozna pobawic sie "fragility" pozmieniac na wieksze wartosci wtedy szyba odrazu po rozbicu rozpadnie się na kawałki ktore wylec± z okna.
Takze w zakładce "FLAGS" mozna sie pobawic zaznaczaj±c na przykład rozbicie po dotknięciu. (Break on Touch).

Gdy juz skonczymy naciskamy apply i zamykamy okno (cancel).
Teraz ponownie otwieramy "Texture Application Tool" klikamy na browse w filter wpisujemy "glass/glasswindowbreak070a"(koniecznie z A na końcu) naciskamy enter, następnie wybieramy z "mode" (prawy dolny rog) apply textures + values i klikamy TYLKO na t± strone po ktorej bedziemy widzieli szybe(z 2 strony w grze tez bedzie widac wiec sie nieprzejmujcie).
ok teraz zamykamy to okno.

Coż teraz zostało tylko stworzyć cubemap na oknie:
Wybieramy z lewego menu "Entity creation tool" następnie w prawym menu (Objects) znajdujemy env_cubemap i stawiamy je przed oknem.
teraz wybierz z menu "Selection tool" i kliknij 2 razy na env_cubemap w widoku 3d w celu pojawienia sie wła¶ciwo¶ci lub wybierz je prawym przyciskiem z widoku 2d
teraz kliknij na Brush faces potem na pick i kliknij na teksture na szybie(pamiętaj aby¶ wybrał t± strone na któr± nałozyłe¶ tekstórę szyby)

A nie tlukace ja robie tworzac blok i dajac na niego teksture szyby.


Post został pochwalony 0 razy
¦ro 22:21, 25 PaĽ 2006 Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna » Tutoriale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin