HETMAN
Administrator
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
|
Tlukace sie szyby. |
|
Tłukące sie szyby
Zabawe zaczynamy od stworzenia bloku i nadania mu tekstury nodraw:
Stwórz blok takiej wielkosci jakiej ma być szyba narzędziem "Block creation tool",
następnie nadaj mu tekstórę narzędziem "Texture Application Tool"
(klikamy w browse,wpisujemy w filter "tools/toolsnodraw"potem wklepujemy enter następnie w okienku na dole po prawej(Mode:...) wybieramy "apply(texture only)" i klikamy na blok (chodzi o to zeby zaznaczyc wszystkie sciany bloku teksturą nodraw)(ewentualnie teraz mozemy zmienic pole mode znow na "lift+select").
Następnie klikamy prawym przyciskiem w widoku 2d na ten blok i wybieramy opcje "Tie to Entity", teraz wyskoczyło nam okienko gdzie w Class (na gorze po lewej) wybieramy func_breakable_surf, teraz w keyvalues zmień:
prop data = Glass.Window
health = ilość energii okna (mozna zmienic na wiecej zeby było wytrzymalsze)
Material Type = glass
Surface Type= glass
dodatkowo mozna pobawic sie "fragility" pozmieniac na wieksze wartosci wtedy szyba odrazu po rozbicu rozpadnie się na kawałki ktore wylecą z okna.
Takze w zakładce "FLAGS" mozna sie pobawic zaznaczając na przykład rozbicie po dotknięciu. (Break on Touch).
Gdy juz skonczymy naciskamy apply i zamykamy okno (cancel).
Teraz ponownie otwieramy "Texture Application Tool" klikamy na browse w filter wpisujemy "glass/glasswindowbreak070a"(koniecznie z A na końcu) naciskamy enter, następnie wybieramy z "mode" (prawy dolny rog) apply textures + values i klikamy TYLKO na tą strone po ktorej bedziemy widzieli szybe(z 2 strony w grze tez bedzie widac wiec sie nieprzejmujcie).
ok teraz zamykamy to okno.
Coż teraz zostało tylko stworzyć cubemap na oknie:
Wybieramy z lewego menu "Entity creation tool" następnie w prawym menu (Objects) znajdujemy env_cubemap i stawiamy je przed oknem.
teraz wybierz z menu "Selection tool" i kliknij 2 razy na env_cubemap w widoku 3d w celu pojawienia sie właściwości lub wybierz je prawym przyciskiem z widoku 2d
teraz kliknij na Brush faces potem na pick i kliknij na teksture na szybie(pamiętaj abyś wybrał tą strone na którą nałozyłeś tekstórę szyby)
A nie tlukace ja robie tworzac blok i dajac na niego teksture szyby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|