Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Pierwsze kroki.

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna » Tutoriale Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Pierwsze kroki.
Autor Wiadomość
HETMAN
Administrator



Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

Post Pierwsze kroki.
Pierwsze Kroki

Robienie mapy nie jest niczym trudnym, nauczyć można się nawet w ciągu 1 dnia a wystarczą tylko checi.
A więc zaczynamy, odpalamy steama w nim mamy Source SDK włączamy go, następnie na dole okienka mamy
Current Game: wyieramy Counter-strike: source, i włączamy hammer editor. W hammerze klikamy File > New | Otworzy nam to okienko w którym są 4 inne okienka. W lewym górnym okienku mamy kamere możemy nią sterować w,s,a,d i strzałkami aby lepiej ona wyglądała klikamy na napis camera i wybieramy "3d Textured" w prawmym górnym okienku mamy Widok 2d z góry. W prawym dolnym okienku mamy widok 2d z boku(side) a w lewym dolnym od przodu(front) które służą nam do np ustalania wysokośći.
Teraz opisze lewe menu:
1. Selection tool (czerwona strzałka ) - Narzedzie wyboru ( służyć nam będzie do zaznaczania oraz zmieniania własćiwosći. )
2. Magnify - lupa ( słyży nam do przyblizania widoku )
3. Camera - Kamera ( w okienku kamera gdy przytrzymamy możemy nią obracać )
4. Entity creation tool - Narzędzie tworzenia bytów(?)dziwna nazwa O_o) ( czyli np. spawna terro lub jakiegoś modelu )
5. Block creation tool - Narzedzie tworzenia bloków ( służy nam do zrobienia np ściany )
6.Texture Application Tool - edycja tesktury ( możemy zamienić teksture czy stworzyć nierówność )
7.Apply Current Texture - zamienienie tekstury na tą ktorą wybierzemy w prawym menu
8.Apply Decals - nałożenie wybrango decalsa na powierzchnię bloku.
9.Clipping Tool - dzięki niemu mozesz ciąć bloki
10.Vertex Tool - narzędzie do bawienia sie siatką bloku (np zmiana wyglądu, zakrzywienie bloku ...)

Ok. teraz stworzymy podłoge z wrakiem samochodu na środku
Klikamy na Block creation tool i przechodzimy do prawego górnego okienka czyli widoku 2d z góry Trzymając lewy przycisk myszy zaznaczamy długość i szerokośc naszego podłoża, po zaznaczeniu po prawej stronie mamy Texture Group: klikamy tam na "Browse..." i wybieramy sobie teksture jak ma wyglądać nasza podłoga, gdy już wybralismy klikamy enter, i mamy podłoge teraz zrobimy na środku wrak samochodu czyli klikamy na " Entity creation tool" (Narzędzie tworzenia bytów) po prawej stronie mamy Categories: i Obiects nas w tym przypadku interesuje tylko Obiect a wiec Przy Obiektach szukamy "prop_static"(obiekty na ktore niedziała fizyka gry) i na kamerze 3d klikamy w miejscu gdzie będzie miał znajdować sie nasz wrak samochodu. Po Kliknieciu utworzy nam sie kwadrat, z lewego menu wybieramy Selection Tool czyli nasz kursor i klikamy na ten czerwony kwadracik. Otworzy nam sie dodatkowe okienko z którego mozemy wybrać model (czyli nasz wrak samochodu ) i ustalić jego położenie. Wybieramy World model > Browse . . . | otworzy nam sie jeszcze 1 okienko z modelami szukamy i wchodzimy w folder "props_vehicles" i klikamy 2 razy na jakiś samochód. Okienko z modelami nam sie zamknęło i przeszlismy do poprzedniego okienka Klikamy w nim apply a potem cancel by je zamknac.
Pojawił nam sie samochód, teraz musimy ustalić jego wysokość względem podłogi, więc przechodzimy do dolnego lewego okienka i przytrzymując klawisz ALT ustalamy jaką ma mieć wysokośc a podgląd mamy w lewym górnym okienku czyli w kamerze. gdy juz stworzyliśmy musimy teraz zrobić niebo więc Klikamy na Block creation tool, otwieramy wybór tekstur i wpisujemy w Filter "tool skybox" znajdzie nam tylko 1 teksture wiec klikamy na nia i w prawym gornym oknie tworzymy blok z tą teksturą tak aby pokrywało całą mape, i ustalamy do niego wysokość aby był nad mapą.

Zeby niebo było poprawnie wyświetlane musimy zrobic skyboxa nietylko nad mapą ale takze otoczyć ją od boków czyli jakby zrobic mape w prostokącie ale tak otoczyć zeby gorny skybox i boczne części skyboxa stykały sie ze sobą

teraz ostatni krok czyli spawn ct i terro, wiec klikamy na Entity creation tool i w obiect wybieramy "info_player_terrorist" i klikamy gdzies na mapie tak gdzie chcemy by był spawn terro, a tam gzdzie ma być spawn ct wybieramy "info_player_counterterrorist". teraz nasza mapa jest gotowa, jeśli chcemy na niej pograć i przerobić na bsp to klikamy na File > Run map . . . wyskoczy nam najpierw okienko byśmy zapisali mape o nazwie jaka chcemy czyli np Aim_car
piszemy w nazwie aim_car i zapisz
teraz wyskoczyło okienko z konwertacja klikamy na expert i w lewej częsci zaznaczamy wszystkie pola i klikamy na GO! po skończenui cs sam nam sie włączy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:30, 27 Sty 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna » Tutoriale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin