Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Drzwi

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna » Tutoriale Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Drzwi
Autor Wiadomo¶ć
HETMAN
Administrator



Doł±czył: 27 Sty 2006
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Sk±d: Zabrze

Post Drzwi
Drzwi:

Zrobienie drzwi jest bardzo proste a s± na to dwa sposoby:

sposób I:

1. zrób pokój
2. zrób blok wielko¶ci drzwi
3. wsadĽ blok w ¶cianę dokładnie tam gdzie maj± być drzwi (traktuj blok jak drzwi które wstawiasz)
4. przy zaznaczonym bloku naci¶nij ctrl+shift+c lub w widoku 2d kliknij na zaznaczonym bloku prawym przyciskiem myszy i wybierz CARVE (w tym momencie w miejscu bloku powstaje dziura a ¶ciana w której jest blok zostaje podzielona na mniejsze)
5. zrób z bloku drzwi
a) zaznacz blok
b) naci¶nij ctrl+t lub ppm i " tie to enity " po prawej (obok toWorld)
c) z rozwijalnego menu w lewym górnym rogu okna które powinno wyskoczyć wybierz FUNC_DOOR lub FUNC_DOOR_ROTATING (o tym póĽniej)
6. masz drzwi

sposób II:

1. zrób pokój
2. zaznacz ¶cianę w której maj± być drzwi
3. naci¶nij shift+x lub clipping tool po lewej (drugi przycisk od dołu)
4. kliknij lewym przyciskiem myszy jakim¶ miejscu w ¶cianie i przeci±gnij do góry, w dół, w prawo lub w lewo. zobaczysz linię. według tej linii zostanie ucięta ¶ciana ale na chwilę się zatrzymaj. rzuć okiem na cał± ¶cianę. według linii cięcia została wyznaczona granica. po jednej stronie kontur ¶ciany jest biały a po drugiej czerwony. gdy naci¶niesz enter, czę¶ć biała pozostanie a czerwona zniknie. my oczywi¶cie nie chcemy nic usuwać więc naciskaj ctrl+x lub drugi przycisk od dołu po prawej aż cała ¶ciana będzie biała
5. w ten sposób obrysuj kontur drzwi
6. w ¶rodku powstał blok z którego utwórz drzwi (patrz pkt.5 sposobu I )

RODZAJE DRZWI:

1) func_door - drzwi przesuwaj±ce się w okre¶lonym kierunku który ustalasz warto¶ci± "move direction"

2) func_door_rotating - drzwi obracaj±ce sie wg. osi (origin) któr± można ustawić w widoku 2d (najlepiej z góry)

3) prop_door_rotating - to jest entity punktowe (shift+e) różni się od poprzedniego tym że zamiast przypisywać je do bloku stawiasz a następnie wybierasz model (world model) np. models\props_c17\door01_left.mdl


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:31, 28 Sty 2006 Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum M@trix Reaktywacja Strona Główna » Tutoriale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin