HETMAN
Administrator
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
|
Drzwi |
|
Drzwi:
Zrobienie drzwi jest bardzo proste a są na to dwa sposoby:
sposób I:
1. zrób pokój
2. zrób blok wielkości drzwi
3. wsadź blok w ścianę dokładnie tam gdzie mają być drzwi (traktuj blok jak drzwi które wstawiasz)
4. przy zaznaczonym bloku naciśnij ctrl+shift+c lub w widoku 2d kliknij na zaznaczonym bloku prawym przyciskiem myszy i wybierz CARVE (w tym momencie w miejscu bloku powstaje dziura a ściana w której jest blok zostaje podzielona na mniejsze)
5. zrób z bloku drzwi
a) zaznacz blok
b) naciśnij ctrl+t lub ppm i " tie to enity " po prawej (obok toWorld)
c) z rozwijalnego menu w lewym górnym rogu okna które powinno wyskoczyć wybierz FUNC_DOOR lub FUNC_DOOR_ROTATING (o tym później)
6. masz drzwi
sposób II:
1. zrób pokój
2. zaznacz ścianę w której mają być drzwi
3. naciśnij shift+x lub clipping tool po lewej (drugi przycisk od dołu)
4. kliknij lewym przyciskiem myszy jakimś miejscu w ścianie i przeciągnij do góry, w dół, w prawo lub w lewo. zobaczysz linię. według tej linii zostanie ucięta ściana ale na chwilę się zatrzymaj. rzuć okiem na całą ścianę. według linii cięcia została wyznaczona granica. po jednej stronie kontur ściany jest biały a po drugiej czerwony. gdy naciśniesz enter, część biała pozostanie a czerwona zniknie. my oczywiście nie chcemy nic usuwać więc naciskaj ctrl+x lub drugi przycisk od dołu po prawej aż cała ściana będzie biała
5. w ten sposób obrysuj kontur drzwi
6. w środku powstał blok z którego utwórz drzwi (patrz pkt.5 sposobu I )
RODZAJE DRZWI:
1) func_door - drzwi przesuwające się w określonym kierunku który ustalasz wartością "move direction"
2) func_door_rotating - drzwi obracające sie wg. osi (origin) którą można ustawić w widoku 2d (najlepiej z góry)
3) prop_door_rotating - to jest entity punktowe (shift+e) różni się od poprzedniego tym że zamiast przypisywać je do bloku stawiasz a następnie wybierasz model (world model) np. models\props_c17\door01_left.mdl
Post został pochwalony 0 razy
|
|